U belt en dan?
U krijgt een goed opgeleide en ervaren triage-assistent aan de lijn. Bij voorkeur dient de patiënt zelf te bellen. Belt u voor iemand anders? Zorg dan dat u alle patiëntgegevens bij de hand hebt en bij de patiënt aanwezig bent.
Als u belt met de huisartsen-spoedpost houdt u deze informatie bij de hand:
- Burgerservicenummer (BSN), dit staat op uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs
- Naam, geboortedatum en adres
- Eventuele namen van medicatie
- Naam van de huisarts
Digitale mogelijkheden: Stel uw gezondheidsvraag digitaal
Bent u ongerust of heeft u medisch advies nodig? Dan kunt u beter gebruik maken van de digitale mogelijkheid die deze website biedt. U wordt dan vaak sneller geholpen. Op de homepagina van de website is deze digitale mogelijkheid bovenaan de pagina te vinden. U komt weer terug op de homepagina door op het logo linksboven op het scherm te klikken.
Advies of afspraak na telefonisch contact
Afhankelijk van uw situatie krijgt u:
• Een telefonisch medisch advies
• Een afspraak voor een bezoek aan de huisartsenpost bij u in de buurt
• De huisarts bij u thuis op bezoek (Alleen wanneer vervoer naar de post medisch onverantwoord is)
Heeft u te maken met een levensbedreigende situatie. Toets ‘1’ op uw telefoon. U wordt dan met voorrang geholpen.
De triage-assistent aan de telefoon werkt nauw samen met dienstdoende huisartsen. De huisartsen controleren altijd alle adviezen die gegeven zijn door de triage-assistenten.