U belt en dan?
U krijgt een goed opgeleide en ervaren triage-assistent aan de lijn. Het is het beste als de patiënt zelf belt. Of aan de telefoon kan komen. Zo krijgt de triage-assistent een beter beeld. Belt u voor iemand anders? Zorg dan dat u alle patiëntgegevens bij de hand hebt. En dat u bij de patiënt bent.
Als u belt met de huisartsen-spoedpost houdt u deze informatie bij de hand:
- Burgerservicenummer (BSN), dit staat op uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs
- Naam, geboortedatum en adres
- Eventuele namen van medicatie
- Naam van de huisarts
Stel uw gezondheidsvraag digitaal
Bent u ongerust of heeft u medisch advies nodig? Dan kunt u beter gebruik maken van de digitale hulp die deze website biedt: het digitaal spreekuur. U bent dan vaak sneller geholpen. En u voorkomt wachttijd aan de telefoon.
Op de homepagina van de website vindt u het digitaal spreekuur bij 'Waar kunnen we je mee helpen?'.
Advies of afspraak na telefonisch contact
Afhankelijk van uw situatie krijgt u:
• Een telefonisch medisch advies;
• Een afspraak voor een bezoek aan de huisartsen-spoedpost bij u in de buurt;
• De huisarts bij u thuis op bezoek (alleen wanneer vervoer naar de spoedpost medisch onverantwoord is)
Heeft u te maken met een levensbedreigende situatie. Toets ‘1’ op uw telefoon. U wordt dan met voorrang geholpen.
De triage-assistent aan de telefoon werkt nauw samen met dienstdoende huisartsen. De huisartsen controleren altijd alle adviezen die gegeven zijn door de triage-assistenten.