Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Levensbedreigende situatie? Bel 112

U belt en dan?

U krijgt een goed opgeleide en ervaren triage-assistent aan de lijn. Het is het beste als de patiënt zelf belt. Of aan de telefoon kan komen. Zo krijgt de triage-assistent een beter beeld. Belt u voor iemand anders? Zorg dan dat u alle patiëntgegevens bij de hand hebt. En dat u bij de patiënt bent.

Als u belt met de huisartsen-spoedpost houdt u deze informatie bij de hand:

  • Burgerservicenummer (BSN), dit staat op uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs
  • Naam, geboortedatum en adres
  • Eventuele namen van medicatie
  • Naam van de huisarts


Stel uw gezondheidsvraag digitaal

Bent u ongerust of heeft u medisch advies nodig? Dan kunt u beter gebruik maken van de digitale hulp die deze website biedt: het digitaal spreekuur. U bent dan vaak sneller geholpen. En u voorkomt wachttijd aan de telefoon.

Op de homepagina van de website vindt u het digitaal spreekuur bij 'Waar kunnen we je mee helpen?'.

Advies of afspraak na telefonisch contact

Afhankelijk van uw situatie krijgt u:

• Een telefonisch medisch advies;
• Een afspraak voor een bezoek aan de huisartsen-spoedpost bij u in de buurt;
• De huisarts bij u thuis op bezoek (alleen wanneer vervoer naar de spoedpost medisch onverantwoord is)

Heeft u te maken met een levensbedreigende situatie. Toets ‘1’ op uw telefoon. U wordt dan met voorrang geholpen.

De triage-assistent aan de telefoon werkt nauw samen met dienstdoende huisartsen. De huisartsen controleren altijd alle adviezen die gegeven zijn door de triage-assistenten.