Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Levensbedreigende situatie? Bel 112

U belt en dan?

U krijgt een goed opgeleide en ervaren triage-assistent aan de lijn. Bij voorkeur dient de patiënt zelf te bellen. Belt u voor iemand anders? Zorg dan dat u alle patiëntgegevens bij de hand hebt en bij de patiënt aanwezig bent.

Als u belt met de huisartsen-spoedpost houdt u deze informatie bij de hand:

  • Burgerservicenummer (BSN), dit staat op uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs
  • Naam, geboortedatum en adres
  • Eventuele namen van medicatie
  • Naam van de huisarts


Digitale mogelijkheden: Stel uw gezondheidsvraag digitaal

Bent u ongerust of heeft u medisch advies nodig? Dan kunt u beter gebruik maken van de digitale mogelijkheid die deze website biedt. U wordt dan vaak sneller geholpen. Op de homepagina van de website is deze digitale mogelijkheid bovenaan de pagina te vinden. U komt weer terug op de homepagina door op het logo linksboven op het scherm te klikken.

Advies of afspraak na telefonisch contact

Afhankelijk van uw situatie krijgt u:
• Een telefonisch medisch advies
• Een afspraak voor een bezoek aan de huisartsenpost bij u in de buurt
• De huisarts bij u thuis op bezoek (Alleen wanneer vervoer naar de post medisch onverantwoord is)

Heeft u te maken met een levensbedreigende situatie. Toets ‘1’ op uw telefoon. U wordt dan met voorrang geholpen.

De triage-assistent aan de telefoon werkt nauw samen met dienstdoende huisartsen. De huisartsen controleren altijd alle adviezen die gegeven zijn door de triage-assistenten.