Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Levensbedreigende situatie? Bel 112

Klachten en tips

Onze huisartsen, doktersassistenten en triage-assistenten doen hun best om uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden en medische hulp te bieden. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent met de hulpverlening die u hebt ontvangen. Bent u niet tevreden? Vertel het ons! Hieronder leest u wat u kunt doen als u niet tevreden bent of een klacht heeft. Wilt u onze volledige klachtenregeling lezen? Dat kan hier.

Hoe kunt u een klacht indienen?

U kunt uw klacht of tip kenbaar maken door het onderstaande formulier in te vullen.

Klachten komen terecht bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zij neemt, als u dit wilt, contact met u op en vervult een bemiddelende rol tussen u en degene over wie de klacht gaat. We streven ernaar om samen tot een goede oplossing te komen.

Stuurt u liever een mail?
U kunt uw klacht kenbaar maken door een e-mail te sturen aan klachtenhuisartsenpost@neohuisartsenzorg.nl. Deze mail komt terecht bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zij neemt, als u dit wilt, contact met u op en vervult een bemiddelende rol tussen u en degene waarover de klacht gaat. We streven er naar om samen tot een goede oplossing te komen.

Geef in uw e-mail a.u.b. aan wat uw klacht inhoudt, wanneer het contact met de huisartsen-spoedpost plaatsvond en over wie de klacht gaat. Ook ontvangen wij graag uw naam en geboortedatum, zodat we de juiste gegevens erbij kunnen zoeken. Als u wilt dat de klachtenfunctionaris telefonisch contact met u opneemt, vermeld dan alstublieft ook uw telefoonnummer.

Hoe kunt u een tip indienen?

Wij horen het ook graag als u een tip voor ons heeft. Wenst u dat we n.a.v. uw tip contact met u opnemen? Vermeld dit dan alstublieft in het formulier.

Vervolgstappen

Binnen twee weken na ontvangst van uw klacht krijgt u een schriftelijke bevestiging of bellen wij u. Wij leggen dan uit hoe wij uw klacht verder gaan behandelen (klachtenprocedure). In veel gevallen leggen wij uw klacht voor aan de betrokken huisarts of doktersassistente. Waar nodig maken we dan ook gebruik van bandopnames van telefoongesprekken en van documenten uit ons patiƫntensysteem.

We voeren ook gesprekken met de betrokkenen om beter inzicht te krijgen op wat er is gebeurd. Dit doen wij ook om verbeterpunten voor onze hulpverlening te bespreken. Aansluitend op dit alles ontvangt u van ons een reactie op uw klacht.

Hoe werkt de klachtenopvang en bemiddeling?

Wij hebben als huisartsen-spoedposten een eigen regeling en reglement voor de klachtenopvang en bemiddeling. Een van onze doelen is het oplossen van een klacht door zorgvuldig onderzoek. Uw klacht staat centraal en nemen wij zeer serieus. Wij pakken punten ter verbetering van de zorg, de organisatie of het contact met onze medewerkers zo snel mogelijk op. Het is voor ons belangrijk dat u weer vertrouwen krijgt in onze huisartsen-spoedpost(en). Dit past ook in ons streven om continu te werken aan het verbeteren van de kwaliteit van onze zorg.

Geheimhouding

Om uw klacht goed te kunnen onderzoeken, is het vaak noodzakelijk dat wij over uw medische gegevens beschikken. Met het indienen van een klacht gaan wij ervan uit dat u ook toestemming geeft om uw medisch dossier bij de Huisartsenposten Nijmegen en Boxmeer in te zien, voor zover dit nodig is voor de behandeling van uw klacht. Alle persoonlijke en medische gegevens worden zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld en geregistreerd. Alle personen die betrokken zijn bij de procedure hebben een geheimhoudingsplicht.

Een geschil

We hopen natuurlijk dat u tevreden bent met de afhandeling van uw klacht. Maar als u het alsnog niet eens bent met onze reactie of de reactie die u kreeg van de betrokken zorgverlener, dan kunt u een geschil aanmelden bij de Stichting Klachten en Geschillen in de Eerstelijnszorg (SKGE). Daar kunt u terecht voor verdere bemiddeling, het krijgen van een oordeel of het indienen van een schadevergoeding. De klachtenfunctionaris kan u er meer over vertellen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg

Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Telefoon: (088) 0229100, bereikbaar ma. t/m do. tussen 09.00 en 17.00 uur.
E-mail: info@skge.nl
Website: www.skge.nl