Kosten
De tarieven van de verrichtingen op de huisartsen-spoedpost worden jaarlijks vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Er zijn verschillende tarieven (zie tabel). Per 1 mei veranderen de tarieven.
Deze kosten gaan niet van uw eigen risico af. Bijkomende kosten, bijvoorbeeld als u medicijnen krijgt voorgeschreven, gaan wél af van uw eigen risico.
Als uw verzekeringsgegevens correct en bekend zijn, wordt de rekening rechtstreeks van de huisartsenpost naar uw zorgverzekeraar opgestuurd. Daarom is het belangrijk dat u uw zorgpas én legitimatiebewijs bij u heeft als u een consultafspraak hebt op de huisartsenpost.
Bij onvolledige gegevens moet u ter plaatse (contant geld, pinpas of creditcard) afrekenen op de huisartsenpost. U ontvangt hiervoor een nota aan de balie, die u vervolgens kunt indienen bij de zorgverzekeraar.
Kosten voor medicijnen
Als de huisarts u ’s avonds, ‘s nachts of in het weekend medicijnen voorschrijft die u bij de dienstapotheek moet ophalen, dan brengt dat kosten met zich mee.
Kosten als we u doorverwijzen
Huisartsenzorg, ook de spoedzorg op onze huisartsenpost, wordt vergoed. Deze zorgkosten gaan ook níet van uw eigen risico af. Maar soms moeten we u vanuit de huisartsenpost doorverwijzen naar een andere afdeling van het ziekenhuis. Bijvoorbeeld naar de spoedeisende hulp of een andere afdeling. Dan kan dit wél kosten met zich meebrengen.
Het is belangrijk dat u weet wat uw zorgverzekeraar wel en niet vergoedt. Onze huisartsen weten niet hoe u verzekerd bent.
Telefoonkosten
Per 1 januari 2023 is dit ons nieuwe telefoonnummer: 024 352 35 79. Vanaf dat moment is 10 cent/minuut niet meer van toepassing.
Als u belt met het 0900-nummer van de huisartsenpost gelden de volgende kosten: € 0,10 per minuut + een starttarief van € 0,0454 (4,54 eurocent). Deze kosten komen bovenop de belkosten die uw eigen provider in rekening brengt per gesprek.